Kaks traditsioonilise meedia kanalit, millel on ka uue meedia väljund
Uus meedia võimaldab interaktiivset suhtlust ja kasutajate loodud sisu, pakkudes võimalusi teabe jagamiseks ja loomiseks. Erinevalt traditsioonilisest meediast pakub uus meedia reaalajas suhtlust ja digitehnoloogiate abil laiemat ligipääsu. Järgnevalt toon välja kaks traditsioonilise meedia kanalit, millel on ka uue meedia väljund aga ühel neist pole see kõige paremini välja tulnud. [1]
National Geographic
National Geographic on maailmakuulus ajakirja ja televisioonivõrgustiku bränd, mis keskendub looduse ja teaduse teemadele, pakkudes põnevat sisu ja visuaalselt kauneid artikleid. [2] National Geographic on aktiivne sotsiaalmeedias ja on tuntud oma video- ja fotosisu, dokumentaalfilmide ning loodusteaduslike artiklite jagamise poolest. Nad jagavad oma sisu Facebook-is, Instagram-is, TikTok-is ja YouTube-is, pakkudes mitmekesist sisu, mis sobib nii noorematele kui ka vanematele sihtrühmadele. [3] National Geographic on hea näide brändist, mis kasutab uut meediat väga oskuslikult ära, et edastada teadlikkust looduse ja keskkonna probleemidest. Nad pakuvad näiteks Instagramis jagatavaid lühemaid videoklippe (Reels), fotosid ja teadusuuringute tutvustusi, samas kui nende YouTube-i kanal pakub dokumentaalfilme ja teadusteemalisi seeriaid. [4]
National Geographic on suutnud oma brändi ja sisu tõhusalt kohandada uue meedia platvormidele, luues seeläbi suurt sotsiaalmeedia jälgimist ja publikut, kes naudib visuaalset ja harivat sisu. Näiteks YouTube-i kanalil on neil 24.2 miljonit tellijat ning Instagramis üle 279 miljoni jälgija. [5] [6]
Financial Times
Financial Times on rahandus- ja majandusuudiste ajaleht, millel on ülemaailmne maine ja põhifookus finants- ja majandusteemadel. Ajaleht on eriti tuntud oma süvitsi minevate analüüside ja globaalsete uudiste kajastamise poolest. [7]
Financial Times-i veebiväljaanne on tasuline ja see jagab uudiseid ning analüüse oma veebilehel ja sotsiaalmeedias. Samas ei ole nende sotsiaalmeedia väga aktiivne ja tihti jagatakse uudiseid või artiklite pealkirju ning ei ole palju interaktiivset või kaasavat sisu, nagu seda teevad konkurendid. Sotsiaalmeedia postitustes puudub sageli sügavam ja aktiivne suhtlus oma jälgijatega. Samuti on nende sisu pigem analüütilisem ja mahukas, mille tõttu ei pruugi see alati olla sotsiaalmeedia formaadile hästi kohandatav. Lisaks ei saa mainimata jätta ka asjaolu, et kui mõnda artiklit tahta lugeda, siis on vaja kohe sisse logida ja maksta selle eest. See aga tekitab küsimuse, et kuidas siis üldse saab sotsiaalmeedias artikleid reklaamida, kui paljudel inimestel puudub sinna ligi pääs ja selle eest maksma peab? [8]
Instagram-is on neil näiteks 3.7 miljonit jälgijat ja YouTube-is 1.18 miljonit jälgijat, mis on võrreldes National Geographic-uga märkimisväärne vahe. [9] [10]
Kokkuvõtteks võib öelda, et Financial Times on võrreldes National Geographic-uga kindlasti vähem tõhusam uue meedia valdkonnas. Isiklikust vaatenurgast mulle tundub, et arvestades kui palju erinevat sisu leidub sotsiaalmeedias, siis see sisu mis on Financial Times-is, ei pruugi paljude jaoks eriti huvi pakkuda või on raskesti mõistetav - huvi orbiidiks on enamasti ilmselt rohkem äri ja majandusega kokku puutuvad inimesed. Samas on National Geographic-u sisu inimestele lihtsamini vastuvõetavam ja atraktiivsem, eriti oma värvikate fotode ja video materjaliga.
Viidatud kirjandus
1. https://helpfulprofessor.com/new-media-examples/
5. https://www.youtube.com/@NatGeo
6. https://www.instagram.com/natgeo/
7. https://www.britannica.com/money/Financial-Times
9. https://www.instagram.com/financialtimes/
10. https://www.youtube.com/@FinancialTimes
12. https://www.alamy.com/stock-photo-1888-financial-times-issue-no-1-72281324.html
Kommentaarid
Postita kommentaar